A jövő szerelmesei - Andrew Stanton: WALL-E (2008.)


Szerintem a legjobb animációs film, amit valaha láttam. És ezt nem csak én mondom, hanem az IMDb is (ott, ha minden igaz, a TOP listán a harmadik legjobb animációs film az összes közül). Néhai fiatalkoromban láttam utoljára a filmet és már vártam, hogy felidézhessem a régi szép idők emlékeit. Fiúk szájából nehezebben jön ki az a szó, és emiatt nem is nagyon használja a nemünk, hogy cuki. De erre a filmre csak azt tudom mondani, hogy nagyon cuki. Mindenki a szívünkbe lopja magát kezdve a kis tücsöktől a takarítórobotokig. Az egész filmet áthatja egy emelkedett légkör magával a szituációval: van egy kis haszonrobotunk, aki a Föld megmentésén dolgozik, éli a kis mindennapjait a szemetek eltakarításával, és akkor jön a pálfordulás: a világot megmentő hajó egyik robotja a Földre érkezik és románc alakul ki kettejük között. Látszólag egy lehetetlen kapcsolattal állunk szemben, de van egy közös pont, ami kettejüket egyesíti: a növény, ami magának a földi életnek a szimbóluma. Nem hiába akar visszatérni a kapitány és nem hiába megy ezzel szemben az összeesküvés a "rossz robotok" részéről. Szereplőink szürreálisak, mégis, ha jobban belegondolok, lehet, hogy a mi unokáink vagy leszármazottjaink így fognak élni 100-200-500 év múlva. WALL-E és EVE kapcsolata örök. A film végén, az utolsó tíz percben, mikor WALL-E-ban történik egy kis  (direkt nem említem részletesen), elbizonytalanodtam, hogy biztos minden jól sült-e el a saját szempontjából. Egy biztos, megmentette a Földet. A rendező is említést érdemel, ugyanis az összes klasszikus Pixar-nagyjátékfilm rendezője rendezte ezt is, Andrew Stanton, akinek köszönhetjük a Toy Story-t, A hihetetlen családot, a Szörny Rt.-t és még sok más filmet...  A 2001 - Űrodüsszeia című filmre való utalások pedig nagyon tetszettek, kellemesen megleptek.

WALL-E és EVE a jövő első hősei




Ki tudja, lehet, hogy évszázadok múlva ez már a valóság lesz!

B.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések